Wydziałowe Komisje ds. Programów Nauczania i Zapewnienia Jakości Kształcenia
Wydział Administracji i Nauk Społecznych - Skład Komisji i Zespołów
Przewodniczący komisji - dr Marta Grzeszczuk
ZESPÓŁ I - ds. jakości kształcenia
- dr Marta Grzeszczuk – przewodniczący komisji
- dr hab. Włodzimierz Martyniuk, prof. Akademii WSEI
- dr hab. Katarzyna Popik-Konarzewska, prof. Akademii WSEI
- dr Monika Wawrzeńczyk-Kulik, prof. Akademii WSEI
- dr Wińczysław Jastrzębski
- dr Jacek Leńczuk
- dr Diana Wróblewska
- dr Angelika Koman-Bednarczyk
- mgr Dagny Derewiecka
- mgr Dawid Jakimiec
- mgr Anna Paździor
- mgr Maciej Maniecki – pracodawca
- Beata Ożóg – przedstawiciel studentów
- Klaudia Szynkaruk – przedstawiciel studentów
- Karol Tudrujek – przedstawiciel studentów
Zespół II - ds. uznawania efektów uczenia się (Administracja, Bezpieczeństwo wewnętrzne)
- dr Marta Grzeszczuk – przewodniczący
- dr hab. Katarzyna Popik-Konarzewska, prof. Akademii WSEI
- dr Wińczysław Jastrzębski
- mgr Dagny Derewiecka
Zespół III - ds. uznawania efektów uczenia się (Ekonomia, Finanse i rachunkowość, Zarządzanie)
- dr Marta Grzeszczuk – przewodniczący
- dr hab. Włodzimierz Martyniuk, prof. Akademii WSEI
- dr Diana Wróblewska
- mgr Dawid Jakimiec
Opiekunowie praktyk zawodowych
- Kierunek Administracja I° i II°, Bezpieczeństwo wewnętrzne I° – mgr Dagny Derewiecka
- Kierunek Ekonomia I° i II° , Finanse i rachunkowość I° – mgr Dawid Jakimiec
- Kierunek Zarządzanie I°, II°, anglojęzyczne – mgr Dawid Jakimiec
Wydział Transportu i Informatyki - Skład Komisji i Zespołów
Przewodniczący Komisji - dr hab. inż. Grzegorz Bartnik
ZESPÓŁ I - ds. jakości kształcenia
- prof. dr hab. inż. Jan Sikora
- prof. dr hab. inż. Marek Opielak
- dr hab. inż. Tomasz Rymarczyk, prof. Akademii WSEI
- dr hab. inż. Józef Stokłosa, prof. Akademii WSEI
- dr inż. Arkadiusz Małek
- dr inż. Leszek Gil
- dr Ryszard Nowak
- mgr Jacek Węgorowski
- Daniel Nowak
ZESPÓŁ II - ds. uznawania efektów uczenia się
- dr hab. inż. Grzegorz Bartnik, prof. Akademii WSEI
- dr hab. inż. Tomasz Rymarczyk, prof. Akademii WSEI
- dr hab. inż. Józef Stokłosa, prof. Akademii WSEI
- dr inż. Robert Pietrzyk
- dr Konrad Gauda
- dr inż. Marcin Kowalski
- dr inż. Arkadiusz Małek
- dr inż. Piotr Bednarczuk
- dr inż. Leszek Gil
- dr inż. Kamil Pasierbiewicz
- mgr inż. Dariusz Kasperek
Opiekunowie praktyk zawodowych
- Kierunek Logistyka I ° – mgr inż. Dariusz Kasperek
- Kierunek Transport I° i II° – mgr inż. Dariusz Kasperek
- Kierunek Mechatronika I ° – mgr inż. Dariusz Kasperek
- Kierunek Informatyka I°, II°, studia anglojęzyczne – dr inż. Marcin Kowalski
Wydział Nauk o Człowieku - Skład Komisji i Zespołów
Przewodnicząca Komisji - dr hab. Wioletta Tuszyńska-Bogucka
ZESPÓŁ I - ds. jakości kształcenia
- dr hab. Wioletta Tuszyńska-Bogucka, prof. Akademii WSEI
- dr hab. Anna Włoszczak-Szubzda, prof. Akademii WSEI
- dr Marta Markiewicz
- dr Amelia Dziurda-Multan
- dr Justyna Chałdaś-Majdańska
- dr Grzegorz Kata
- dr Ewa Guz
- dr Ewa Ziarek
- Joanna Mokrosz
- Izabela Krupka
ZESPÓŁ II – ds. uznawania efektów uczenia się
- dr hab. Jolanta Karbowniczek
- dr hab. Zbigniew Gaś, prof. Akademii WSEI
- dr Maria Pyć, prof. Akademii WSEI
- dr Ewa Staropiętka-Kuna
- dr Joanna Girzelska
- dr Justyna Chałdaś-Majdańska
- dr Marcin Stencel
- dr Anna Koper
- mgr Mariusz Gnat
Opiekunowie praktyk zawodowych:
- Kierunek Pielęgniarstwo I, pielęgniarstwo pomostowe - dr Maria Pyć, prof. Akademii WSEI
- Kierunek Pielęgniarstwo II – mgr Mariusz Gnat
- Kierunek Psychologia I, II stopień oraz jednolite studia magisterskie - dr Marcin Stencel
- Kierunek Pedagogika I – dr Ewa Staropiętka-Kuna
- Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, jednolite studia magisterskie - dr Anna Koper
- Pielęgniarstwo anglojęzyczne – dr Justyna Chałdaś-Majdańska
Ustawy
- Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
- Ustawa z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji
Rozporządzenia
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 listopada 2018 r. w sprawie charakterystyk drugiego stopnia efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomach 6-8 Polskiej Ramy Kwalifikacji
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 11 października 2022 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie kryteriów oceny programowej
Polska Rama Kwalifikacji
- Ustawa z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji
- Polska Rama Kwalifikacji (PRK)
Przepisy wewnętrzne Uczelni
Zakres zadań
- Analiza efektywności uczenia się zgodnie z koncepcją i celami kształcenia oraz dyscypliną/-ami, do których jest przyporządkowany kierunek, systemu weryfikacji, wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych osiąganych przez studentów, a także odpowiadająca właściwemu poziomowi Polskiej Ramy Kwalifikacji oraz profilowi studiów.
- Analiza efektów uczenia się w przypadku kierunków studiów przygotowujących do wykonywania zawodów, o których mowa w art. 68 ust. 1 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. 2018 poz. 1668), zawierające pełny zakres ogólnych i szczegółowych efektów uczenia się.
- Analiza realizowanych programów studiów w szczególności: treści programowych, harmonogramu doskonalenia programów studiów oraz form i organizacji zajęć, metod kształcenia, praktyk zawodowych, organizacji procesu nauczania i uczenia się.
- Analiza treści programowych zgodnych z efektami uczenia się oraz aktualnego stanu wiedzy i metodyki badań w dyscyplinie/-ach, do których jest przyporządkowany kierunek, jak również wyniki działalności naukowej uczelni w tej dyscyplinie/-ach,
- Analiza realizacji programu studiów oraz formy i organizacja zajęć, a także liczby semestrów, liczby godzin zajęć prowadzonych z bezpośrednim udziałem nauczycieli akademickich lub innych osób prowadzących zajęcia.
- Analiza metod kształcenia studentów, motywujących do aktywnego udziału w procesie nauczania i uczenia się oraz możliwości osiągnięcia efektów uczenia się, w tym w szczególności przygotowania do prowadzenia działalności naukowej lub udziału w tej działalności.
- Analiza zalecanej w sylabusach literatury obowiązkowej i uzupełniającej (objętość, aktualność, dostępność).
- Analiza organizacji i nadzoru realizacji praktyk zawodowych, w tym dobór miejsc odbywania oraz środowisko, w tym infrastruktura, a także kompetencje opiekunów, w przypadku kierunków studiów przygotowujących do wykonywania zawodów.
- Analiza procesu nauczania zapewniająca efektywne wykorzystanie czasu przeznaczonego na nauczanie i uczenia się oraz ocenę efektów uczenia się.
- Analiza sposobów weryfikowania efektów uczenia się motywujących studentów do aktywnego udziału w procesie nauczania i uczenia się oraz możliwości osiągnięcia efektów uczenia się, w tym w szczególności przygotowanie do działalności zawodowej w obszarach zawodowego rynku pracy właściwego dla kierunku studiów.
- Analiza osiągniętych przez studentów efektów uczenia się, określanie zasad przyjęcia na studia, zaliczania semestrów, lat oraz procesu dyplomowania.
- Analiza procesu prac etapowych i egzaminacyjnych, projektów studenckich, dzienników praktyk, prac dyplomowych, osiągnięć naukowych/artystycznych lub innych związanych z kierunkiem studiów, jak również dokumentacji pozycji zawodowej absolwentów na rynku pracy lub ich dalsza edukacja potwierdzają osiągnięcie efektów uczenia się.
- Analiza organizacji i realizacji form zaliczenia modułów/przedmiotów w postaci oceny formującej i egzaminów semestralnych (oceny cząstkowe i wystawianie ocen na koniec semestru).
- Analiza kompetencji, doświadczenia i kwalifikacji oraz liczby nauczycieli akademickich i innych osób prowadzących zajęcia ze studentami zapewniającą prawidłową realizację zajęć oraz osiągnięcie przez studentów efektów uczenia się.
- Analiza infrastruktury dydaktycznej i naukowej na wydziale, a także kontrola infrastruktury innych podmiotów, w których odbywają się zajęcia w przypadku kierunków studiów przygotowujących do wykonywania zawodów, o których mowa w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym, zgodnie regułami i wymaganiami zawartymi w standardach kształcenia określonych w rozporządzeniach.
- Analiza warunków sprzyjających umiędzynarodowieniu kształcenia na kierunku, pod kątem koncepcji kształcenia, przygotowania nauczycieli akademickich do nauczania, oraz studentów do uczenia się w językach obcych, wsparcia międzynarodowej mobilność studentów i nauczycieli akademickich, a także tworzenia ofert kształcenia w językach obcych, czego efektem jest podniesienie stopnia umiędzynarodowienia i wymiany studentów i nauczycieli akademickich
- Analiza wsparcia studentów w procesie uczenia się biorąc pod uwagę zróżnicowane potrzeby studentów, sprzyjające rozwojowi naukowemu, społecznemu i zawodowemu poprzez zapewnienie dostępności nauczycieli akademickich, pomocy w procesie uczenia się i osiągania efektów uczenia się oraz przygotowania do prowadzenia działalności naukowej lub udziału w tej działalności, motywacji studentów do osiągania bardzo dobrych wyników uczenia się, jak również zapewnienia kompetentnej pomoc pracowników administracyjnych w rozwiązywaniu spraw studenckich.
- Dokumentowanie przeprowadzonych analiz oraz podejmowanych działań wpływających na jakość kształcenia na danym kierunku studiów.